Sommarjobb på Kragenäs 2024

Kragenäs är göteborgsscouternas lägerplats i Tanum knappt 2 timmars resa från Göteborg.
Under sommaren behöver vi vara på plats hela tiden och vi söker därför dig som vill jobba hos oss.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

• Flagga, hämta posten och svara i telefon och på mail.
  • Ta emot gäster och se till att de har en bra vistelse på Kragenäs.
  • Städa och hålla snyggt på området
  • Hålla kiosken öppen.
  • Andra arbetsuppgifter som behöver göras beroende på säsong, väder och gästernas behov, t.ex. göra inköp, hämta saker och ta emot gods.

Du som söker

Det här jobbet passar dig som gillar att få vara utomhus och träffa många människor. Du behöver vara lösningsfokuserad och kunna ta ansvar för dig själv och arbetet som ska göras.

Det är viktigt för oss att du:

• Delar scouternas värderingar
  • Är väl bekant med Kragenäs
  • Har körkort för personbil, senast när arbetet inleds
  • Kan kommunicera bra på både svenska och engelska

Vi kommer att vara noga med att hitta rätt personer och vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet.

Hur arbetar du?

Kragenäs behöver ha bemanning under veckorna 27, 28 och 29 samt 32, 33 och 34. Du anger i din ansökan vilka veckor du ansöker om arbete. En schemavecka börjar på förmiddagen på söndagen i veckan innan och slutar på eftermiddagen på söndagen i angiven vecka.

Vi vill att ni är två som jobbar samtidigt. Ni arbetar koncentrerad arbetstid på Kragenäs och är sedan lediga och åker hem.

Ersättning

Fast månadslön. Sovplats inomhus ingår när du är på plats på Kragenäs. Du bor, lagar mat och äter i Pannbergsstugan om du inte själv vill något annat och fixar det själv.

Din ansökan vill vi består av:

• Ett personligt brev där du berättar vem du är och varför du vill jobba på Kragenäs i sommar. Du måste tala om vilken period du vill jobba på Kragenäs i din ansökan.

Du skickar din ansökan till kragenas@gbgscout.se  Sista dag att ansöka är 2024-02-29

Vi läser alla ansökningar som kommer in och kommer ha intervjuer löpande under den här tiden och tjänsterna kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Intervjuer kan ske både digitalt och genom att vi träffas i Göteborg.

Efter intervjun kommer vi att vilja ringa en eller två referenspersoner. Det kan vara en chef eller lärare du haft. Det kan också vara en scoutledare som du gjort verksamhet med eller haft som din ledare. Fundera gärna redan nu på vem du ska fråga om det blir aktuellt.

Frågor?

Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta Lina Ekfors, ordförande för Kragenäs på mail: Lina.ekfors@gbgscout.se eller telefon 0704-665311.

Arbetsgivare

Göteborgs scoutdistrikt
Carlbergsgatan 1
412 66 Göteborg