2020-07-29 20.04.41

Välkommen som värd på Kragenäs i sommar!

Kragenäs är något utöver det vanliga. Som värd bor du i Pannbergsstugan och jobbar ideellt på Kragenäs med att bland annat:

• Se till anläggningen och lösa de frågor som uppstår.
  • Vara kontakt för gästerna på området.
  • Städa toaletter, hissa och hala flaggor, hämta post och bemanna kiosken.

Om du vill vara på Kragenäs en vecka, träffa scouter från olika håll och brinner för service är det dig vi söker! I sommar behöver vi Kragenäsvärdar mellan mitten av juni och slutet av augusti.

Du som vill vara värd är vuxen och kan ta dig till och från Kragenäs själv. Det är bra om du är bekant med området på något vis sedan tidigare.

Du får gärna ta med din familj till Kragenäs eller dela uppdraget med en kompis. Ersättningen för mat och resa är dock densamma oavsett hur många ni är. Ni ansvarar också själva för att ni följer de restriktioner och rekommendationer som kan finnas med anledning av pandemin.

Under sommaren kommer vi ha anställd personal på Kragenäs under större delen av sommaren. Om du är intresserad av att vara sommarvärd några dagar eller någon vecka hör gärna av dig till kragenas@gbgscout.se.